San Francisco

12 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

10 juli Los Angeles - San francisco
Helaas kort geslapen ivm een jetlag. Echt niet verder kunnen slapen dus het echte Amerikaanse eten alvast eraf gesport en gezwommen. Ontbeten bij Denny's en autootje uitgezocht voor de komende 3 weken! 375 mijl verder en 6 uur later aangekomen in ons hotel voor de komende 4 nachten. In de avonduren Oakland bezocht, helaas was hier niet veel te doen en hebben we niet lekker gegeten. (wafels en kip). Taxi terug gepakt naar ons hotel.

11 juli San Francisco
Vandaag begon onze eerste echte trip. San Francisco! Ontbeten bij Loris dinner (ik had meteen het Grease gevoel). Na een heerlijk ontbijt richting Union square en Chinatown gelopen. Mogen zien en proeven hoe Lucky cookies worden gemaakt in de eigen Lucky Cook factory. Doorgelopen naar Financial district, Ferry building, Embarcadero, Fishermans wharf (zeehondjes gekeken), Lombard street en helemaal uit de richting: Alamo square, de painted houses bekeken met een lekkere pizza!

12 juli San Francisco
Jetlag voorbij dus heerlijk voor de eerste keer uitgeslapen. We begonnen deze dag waar we gisteren waren geëindigd. Gewandeld door de castrowijk (Homowijk), geklommen naar de Twin Peaks (hoogste punt van San Francisco), door de haight ashbury (hippie wijk), eventjes genoten van de zon in de golden gate park en vervolgens gelopen naar DE golden gate bridge. Erg koud en redelijk pijn aan de voetjes, dus toch maar de bus gepakt richting Fishermans warf. Heerlijk avond gegeten bij Applebees, geslenterd bij de Fishermans warf en de dag geëindigd met de cable car! Na 22.8 km gelopen heerlijk terug in bedje. Morgen laatste dagje San Francisco: Shoppen en Alcatraz!

13 juli San Francisco
Een lekkere bagel ontbeten in de stad, geshopt in de winkelstraten, door chinatown en little italy gelopen naar pier 33. Alcatraz night tour!  Mogen zien en horen hoe het daar 55 jaar geleden aan toe ging dmv een guided tour en audio tour. Bootje terug gepakt naar land en nog hapje gegeten (avondeten) naast het hotel. Leuke afsluiter! Morgen wisselen van hotel en dagje relaxen aan het zwembad! Bye San Francisco. Je was geweldig!

1. Sylvia Mentjens:
    14 juli 2017
    Erg leuk je reisblog ... geniet met volle teugen van jullie avontuur in the USA.