Verrast door deze super stad

9 juli 2018 - Singapore, Singapore

Na een mooie eerste avond, konden we niet wachten op weer naar de stad te gaan. We twijfelden nog wat we deze middag wilden doen, Singapore zoo of de winkelstraten en de wijken bezoeken. Gekozen voor het laatste. Na een half uurtje lopen kwamen we aan in de winkelstraat met vele winkelcentra. Behalve wat souvenirtjes en iets bij Victoria Secret niet veel geshopt ( was ook erg warm). Hierna zijn we vertrokken naar Little India. Hier een lokaal gerecht geproefd en gewandeld naar de Arab street. Dit was een toeristische straat met allemaal leuke winkeltjes en restaurantjes. Uurtje later hadden we dit wel gezien en hebben we ons in het hotel klaargemaakt voor de avond. We liepen via de Merlion (zeemeermin+leeuw) met prachtig uitzicht op de Marina Bay, naar Marina Bay zelf. Even het uitzicht op de 55e verdieping meegepikt en een hapje gegeten bij een typisch en bijzonder restaurant (Din Thai Fung). Om de dumplings die ze hier serveren te kunnen maken, moeten ze 4 maanden oefenen. Maar we vonden het niet heel speciaal en vonden het lijken op een bapao broodje. Maar zeker leuk om het eens geproefd te hebben. Vervolgens zijn we gelopen naar de Gardens by the bay waar een avond lichtshow plaatsvond. Erg mooi! Erna een paar fotos genomen en door gelopen naar Marina Bay waar een andere show plaatsvond. Een fonteinenshow. Ook hier hebben we weer van genoten. Helaas konden we na deze 2 mooie dagen onze backpacks weer inpakken.

1. Rob:
    10 juli 2018
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben gedaan en gezien. Nu inpakken en klaarmaken voor de terugvlucht. Goede reis en tot later deze week !