Cameron Highlands

30 juni 2018 - Cameron Highlands, Maleisië

Na een goede nachtrust, een geroosterde boterham met pindakaas en met geen wolkje in de lucht huurden we een scooter om de thee plantages te bewonderen. Maar eerst vertrokken we richting een uitzichtpunt waar alleen 4x4 auto's waren toegestaan. Ons werd verteld dat de klim naar boven ongeveer 45 minuten gingen duren, maar helaas kwamen we pas na 70 minuten klimmen aan bij het uitzichtpunt op 2032 meter hoogte. En wat viel het ons tegen... 😑 okee... terug naar beneden was een auto zo lief om ons mee te nemen, dit scheelde ons veel tijd, gelukkig. Onderweg naar de thee plantages gestopt bij een markt, waar o.a. alles met aardbeien werd verkocht (ook sleutelhangers, kussens, slippers met aardbeien). Dus natuurlijk ook even de Maleisische aardbeien met chocoladesaus geproefd. Wat was dat heerlijk! :) 20 minuutjes later kwamen we aan bij het eerste uitzichtpunt over de thee plantages en ook hier natuurlijk de echte locale thee gekocht (&carrotcake 😍). We zagen in de verte de donkere wolken al aankomen en dus moesten we opschieten voor het volgende uitkijkpunt. Hier nog even wat foto's genomen en toen begon de regen zoals ze dat hier kennen. Gelukkig hadden we de regenjassen bij en konden we de reis vervolgen en de scooter inleveren. Nog even genoten van het drankje bij de Starbucks en onze weg vervolgd naar ons resort. Nu gaan we ons klaarmaken voor weer een Aziatisch dinertje en natuurlijk voor de kroeg waar het WK opstaat.